اگه شعار بازاریابی “Das Auto” فولکسواگن رو یادتونه، زمانی رو به خاطر میارید که این غول آلمانی توی اوج جهان بود و در نهایت به بزرگترین خودروساز سیاره تبدیل شد. بعدش ماجرای دیزلگیت (Dieselgate) اتفاق افتاد، و فولکسواگن شعار مطمئن و نزدیک به متکبرانهاش رو که به سادگی به معنی “خودرو” هست، به نفع لحنی بسیار متواضعانهتر رها کرد. محصولاتی که بعدش اومدن، هیچ کدوم اون حس خوب رانندگی سری Mk7 Golf رو که برندهی جایزهی خودروی سال ۲۰۱۵ ما شد، نداشتن.
با این حال، خودروهای جدید فولکسواگن شروع به دادن حس جدیدی از “Fahrvergnügen” (لذت رانندگی) به ما کردن. اول سابکامپکت Taos توی یک تست مقایسهای با رقباش برنده شد، بعد Mk8.5 GTI و Golf R توی آخرین رقابت خودروی سال ما ما رو شگفتزده کردن. حالا، نسل سوم فولکسواگن تیگوان به عنوان یک رقیب شاسیبلند سال از راه میرسه.
بر اساس زمانی که ما با نسل قبلی تیگوان سپری کردیم، مدل جدید توی کل خط تولید به شدت بهبود پیدا کرده. استایل بیرونی تمیز و مدرنه، اما پیشرفت واقعی توی طراحی رو میشه توی اجرای کابین تیگوان توسط فولکسواگن پیدا کرد.
اسکات ایوانز، سردبیر ویژگیها، گفت: «بافت روی داشبورد از نظر بصری جذابه، فضای داخلی دو رنگ عالیه، و تریم جیرمانند حس گرون بودن رو منتقل میکنه. نمایشگر کوچک روی دستگیرهی صدا آیندهنگر به نظر میرسه، و کل ماجرا حس خیلی بیشتری از قیمتی که داره رو منتقل میکنه.» ایوانز در مورد مدل پرچمدار صحبت نمیکنه. نکتهی قابل توجه اینه که این اظهارات به Tiguan SE اشاره داره، که فقط یک قدم بالاتر از تریم پایهی S هست و قیمتش از ۳۵,۰۸۰ دلار شروع میشه.
تا بالاترین مدل یعنی SEL R-Line Turbo برید، و توی یک کابین با داشبورد چوبی گردوی آمریکایی واقعی، نورپردازی محیطی ۳۰ رنگ و یک صفحهی لمسی شیک ۱۵.۰ اینچی پذیرایی میشید که جایگزین نمایشگر ۱۲.۹ اینچی تریمهای پایینتر میشه. این مدل مجهز به صندلیهای ماساژور، چرم اصل و کنترل تهویه سه منطقهای هست. خودروی آزمایشی ما حداکثر ۴۲,۷۸۰ دلار قیمت داشت، که توی زمانی که پیدا کردن خودروهای با قیمت مناسب سخته، یک معاملهی عالیه.
مدل SE، ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۰۷ پوند فوت گشتاور رو به چرخهای جلو میفرسته، در حالی که SEL R-Line ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ پوند فوت گشتاور داره. فولکسواگن تنظیمات سیستم تعلیق اسپرتتری رو برای هر دو نسخه انتخاب کرده، که تیگوان رو توی هر دو حالت برای رانندگی لذتبخش میکنه بدون اینکه راحتی رو فدا کنه.
میگل کورتینا، سردبیر مکزیک، گفت: «Tiguan SEL R-Line Turbo حس GTI شاسیبلندها رو میده. این باید انتخاب علاقهمندان توی سگمنت شاسیبلندهای کامپکت باشه. هیچ کس دیگهای توی بازار واقعاً چیزی شبیه به این ارائه نمیده.»
فولکسواگن گامهای بزرگی رو با نسل سوم تیگوان برداشته، و اون رو به یک فینالیست شایسته توی رقابت ما تبدیل کرده. اما در حالی که این شاسیبلند کامپکت یکی از جذابترین گزینههای توی سگمنت خودش هست، از بردن Golden Calipers ما باز موند. با در نظر گرفتن شش معیار ما، تیگوان از نظر برتری مهندسی، پیشرفت در طراحی و ارزش خوب عمل میکنه. همچنین از نظر “عملکرد مورد نظر” به عنوان یک کراساوور جادار، راحت و توانمند، تأثیرگذاره.
این خودرو با مصرف سوخت مناسب برای این سگمنت، به معیار کارایی ما نزدیک میشه. مدل SE FWD توی حالت ترکیبی ۲۸ مایل بر گالن رو ثبت میکنه، و AWD SEL R-Line Turbo توی ۲۵ مایل بر گالن رتبهبندی شده. با این حال، داوران ما فکر میکنن فولکسواگن فرصت خوبی رو برای آوردن یک تیگوان هیبریدی به بازار توی زمان عرضه از دست داده. خبر خوب اینه که این خودروساز برنامه داره توی دو سال آینده این قصور رو برطرف کنه.
در مورد ایمنی، مجموعهی ایمنی IQ Drive فولکسواگن با مجموعهی جامعی از ویژگیها به صورت استاندارد عرضه میشه. ما توی کالیبراسیون زمانی که حالت رانندگی بزرگراهی Travel Assist فولکسواگن فعاله، ناهماهنگیهایی رو مشاهده کردیم؛ تیگوان میتونه توی لاین خودش منحرف بشه، و کمک فرمان به اندازهی شاسیبلندهای رقیب قوی نیست.
با این وجود، فولکسواگن تیگوان به عنوان محبوبترین تفسیر ما از فرمول کراساوور کامپکت این خودروساز تا به امروز، نزدیک به صعود توی شاسیبلند سال میشه. پیشرانههای قوی، فضای داخلی عالی و بستهبندی متفکرانه، مدل نسل سوم رو بسیار قابل توصیه میکنه و نمونهی دیگری از اینه که چطور فولکسواگن از رکود قبلی خودش بیرون اومده. خوش آمدی دوباره، Das Auto.
لینک منبع
The post Das Auto: فولکسواگن تیگوان روح GTI رو توی بدنهی یک شاسیبلند داره! appeared first on نیوز شر.





