میتسوبیشی اکلیپس کراس از این پس فقط با پیشرانه برقی عرضه خواهد شد. نسل دوم این شاسی بلند از نسل قبلی خود فاصله گرفته است و از پیشرانه الکتریکی رنو سینیک E-Tech در کنار عناصر طراحی خاص میتسوبیشی بهره میبرد. این مدل جدید که توسط رنو در فرانسه ساخته میشود، به صورت انحصاری در اروپا به فروش خواهد رسید.
اکلیپس کراس EV به جمع مدلهای میتسوبیشی بر اساس محصولات رنو در اروپا میپیوندد. پیش از این شاهد عرضه کلت (کلیو)، ASX (کپچر) و گراندیس (سیمبیوز) در قاره سبز بودهایم. اکلیپس کراس برقی که در بخش شاسی بلندهای کامپکت پایینتر از اوتلندر پلاگین هیبریدی قرار میگیرد، پس از خودروی شهری i-MiEV به دومین مدل تمامبرقی میتسوبیشی در اروپا تبدیل خواهد شد.
مهمترین وجه تمایز مدل ژاپنی با مدل فرانسوی در جلو قابل مشاهده است. میتسوبیشی این نما را با طراحی چراغهای اصلی LED مجزا، جلوپنجره بسته بازطراحیشده شبیه به اوتلندر و ورودیهای هوای جدید روی سپر تغییر شکل داده است. در نمای عقب، گرافیک بهروز چراغهایLED ، افزایش تزئینات مشکی براق و لوگوی جدید، آن را از رنو سینیک متمایز میکند.
میتسوبیشی اکلیپس کراس برقی
نمای جانبی آشنا به نظر میرسد، اما تریم کرومی روی ستونهای D و چرخهای جذابتر ۱۹ یا ۲۰ اینچی جدید هستند. به طور کلی، مدل جدید ظاهر شاسی بلند کوپه اولین اکلیپس کراس که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد و در سال ۲۰۲۰ فیسلیفت شد، را کنار میگذارد. از نظر ابعاد، این خودرو با طول ۴.۷۴ متر از نسل قبلی خود کوچکتر شده است؛ اما فاصله محوری آن با افزایش قابل توجهی به ۲.۷۸ متر رسیده است.
در داخل شاهد استفاده از کابین دیجیتال رنو با پنل ابزار ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر چندرسانهای ۱۲ اینچی عمودی مجهز به خدمات گوگل هستیم. از سایر ویژگیها میتوان به سقف شیشهای الکتروکرومیک، نورپردازی محیطی LED و سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردن اشاره کرد.
مجموعه کاملی از فناوریهای کمکراننده در دسترس است، که رانندگی نیمه خودران را در بزرگراه ارائه میدهد. این مدل دارای دو ردیف صندلی و فضای بار متغیر بین ۴۷۸ تا ۱۶۷۰ لیتر است.
اکلیپس کراس EV روی پلتفرم CMF-EV ساخته میشود، که پیش از این برای رنو مگان/سینیک E-Tech و نیسان لیف/آریا استفاده شده است.
قدرت این شاسی بلند از یک موتور الکتریکی نصبشده در جلو با قدرت ۲۱۵ اسب بخار تامین میشود. پک باتری ۸۷ کیلووات ساعتی این مدل برد حرکتی ۶۰۰ کیلومتر را ارائه میدهد. این باتری دارای سیستم مدیریت حرارتی خنکشونده با آب و سازگار با سرعت شارژ تا ۱۵۰ کیلووات ساعت است.
میتسوبیشی اکلیپس کراس برقی
میتسوبیشی همچنین تایید کرده است که یک نسخه میانرده از این اکلیپس کراس برقی در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد. این مدل به احتمال زیاد از پیشرانهای با قدرت ۱۶۸ اسب بخار و باتری ۶۰ کیلووات ساعت بهره خواهد برد.
اکلیپس کراس EV در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۵ در کارخانه رنو در شهر دوئه فرانسه به عنوان بخشی از اتحاد رنو-میتسوبیشی-نیسان ساخته خواهد شد. این کارخانه تولید مدلهای دیگری مانند رنو مگان E-Tech، سینیک E-Tech، R5 E-Tech، آلپاین A290 و نیسان میکرا EV را هم برعهده دارد.
نوشته میتسوبیشی اکلیپس کراس برقی بر اساس رنو سینیک E-Tech معرفی شد اولین بار در گیومه. پدیدار شد.