پایگاه خبری صدای میراث: انوشیروان محسنی بندپی معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری در ایران و همزمان با اجرای مکانیسم ماشه برگزار شد، از تقویت بازارهای هدف گردشگری ایران در شرایط فعلی خبر داد و گفت: در وضعیت فعلی با تدبیر وزیر میراث فرهنگی، اولویت گردشگری کشور در تقویت روابط با کشورهای همسایه و آسیای جنوب شرقی است.
معاون گردشگری کشور در این مراسم که با حضور وزیر میراث فرهنگی، رییس سازمان برنامه و بودجه، سفرای خارجی در تهران و فعالین گردشگری در هتل هما تهران برگزار شد، اعلام کرد: توسعه روابط گردشگری با کشورهای عربستان، امارات متحده عربی، روسیه، هند، مالزی و اندونزی در اولویت است.
روز جهانی گردشگری در ایران درست مصادف با روز نخست فعال شدن مکانیسم ماشه و با حضور نمایندگی های خارجی مستقر در ایران برگزار شد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی پیشتر در پاسخ به پرسش صدای میراث در خصوص تاثیر مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم ها بر روابط گردشگری میان ایران و کشورهای جهان اعلام کرد: هر دری بسته شود در دیگری باز می شود و در مورد مکانیسم ماشه نگرانی نداریم و اولویت ما نیز توسعه روابط گردشگری با کشورهای همسایه بویژه در حوزه سلامت و زیارت است.
نوشته بازارهای گردشگری دوران ماشه مشخص شد اولین بار در صدای میراث. پدیدار شد.