سه شنبه, آذر 18, 1404
  • About
  • Advertise
  • Careers
اخبار کوتاه
  • اخبار
  • اخبار کوتاه
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فناوری
  • ورزشی
  • ورود کاربر
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
اخبار کوتاه
خانه اخبار

دلایل عمدۀ افت تحصیل دانش‌آموزان در ایران

توسط آکوت
13 شهریور 1404
در اخبار
149 1
0
دلایل عمدۀ افت تحصیل دانش‌آموزان در ایران

بخش خبر خوان؛ فردای کرمان
دلایل عمدۀ افت تحصیل دانش‌آموزان در ایران

فردای‌کرمان ـ گروه جامعه: وزیر آموزش و پرورش دربارۀ کاهش میانگین معدل دانش‌آموزان در سطح کشور و چرایی این موضوع گفت: «عوامل متعددی وجود دارد که کیفیت تحصیل را پایین آورده است و فقط نباید آموزش و پرورش را متهم کنیم که خدایی نکرده معلم کم‌کاری می‌کند».

آخرین اخبار

بانوی ایرانی رئیس موقت کمیته پاراتنیس روی میز جهان شد

18 آذر 1404
کارآفرین روس:‌ خط دریایی اولیانوفسک – آستارا راه اندازی می‌شود

کارآفرین روس:‌ خط دریایی اولیانوفسک – آستارا راه اندازی می‌شود

18 آذر 1404

علیرضا کاظمی افزود: «بیایید در یک کلاس ۵۰ نفری که هیچ استانداردی نداند کار کنید، ببینیم چه محصولی تولید می‌کنید؟ معلمان ما با تمام وجود کار می‌کنند اما خیلی از متغیرها اصلا در اختیار آن‌ها نیست».

وی ادامه داد: «بخشی از این مسئله هم به خانواده‌ها برمی‌گردد. به دلیل مشغله‌ها و مسائل خاصی که در فضای عمومی خانواده به وجود آمده و تفاوت و شکاف و گسست بین والدین و دانش‌آموزان و موضوع تفردگرایی و انزواگرایی دانش‌آموزان که در خانواده‌ها به شدت رواج دارد، باعث شده که خانواده‌ها وقت رسیدگی به مسائل تربیتی و تحصیلی دانش‌آموزان را نداشته باشند مگر عده‌ای معدود که این کار را انجام می‌دهند».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایلنا، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که بخشی از این موضوع به نظام تربیتی خانواده و بخشی به نظام تربیتی جامعه بازمی‌گردد، بیان کرد: «به هر حال، این گوشی‌هایی که امروز در اختیار ماست، نه تنها دانش‌آموزان را بلکه حتی من و شما را هم از فرصت فکر کردن و پرداختن به مسائل اساسی زندگی‌مان بازمی‌دارد. وقتی به این مسائل عمیق‌تر نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این موضوع باعث کاهش ارتباطات و توجهات شده است و این خود تأثیرگذار است».

وی افزود: «بخش دیگر این افت تحصیلی به ساختار کلان نظام تعلیم و تربیت برمی‌گردد که شاید در اختیار آموزش و پرورش هم نیست. برایتان یک مثال می‌زنم؛ تفاوت‌ها را ببینید در جایی یک دانش‌آموز پیش‌دبستانی یک، دو و سه را می‌گذراند و از ابتدا در فضای یاددهی و یادگیری رشد می‌کند. این را مقایسه کنید با دانش‌آموزی که در چنین فضایی قرار نگرفته، خصوصا در مناطق دو زبانه که یک‌دفعه دانش‌آموز وارد فضای آموزشی می‌شود، حتی نمی‌تواند بخواند و معلم نمی‌تواند متوجه شود؛ این مسائل به شدت نقش دارند».

کاظمی یادآور شد: «پوشش ما در حوزه پیش‌دبستانی به دلیل نوع جدیدی که سازمان تعلیم و تربیت کودک شکل گرفته و به تازگی آغاز شده در حال تغییر است و در ابتدای راه هستیم. بخشی از این کاهش کیفیت به این موضوع بازمی‌گردد و بخش دیگر هم طبیعتا به خود آموزش و پرورش بازمی‌گردد که ما هم معتقدیم این سازمان سهم زیادی در این موضوع نسبت به بقیه دارد».

وی با بیان این‌که استانداردهای موجود در فضا، تجهیزات و منابع انسانی نیز تاثیرگذار هستند، گفت: «اگر این سه را کنار هم بگذاریم، طبیعتا در کیفیت تاثیر خواهد گذاشت، برای مثال، اگر بچه‌ شما در یک کلاس ۱۰ نفره تحصیل کند یا در یک کلاس ۳۰ نفره، قطعا این روی کیفیت تاثیر دارد. معلم می‌تواند در کلاس ۱۰ نفره ۵ دور با آن‌ها درس را بررسی کند و با آن‌ها مورد به مورد کار کند، اما در کلاس ۵۰ نفره، باید عمومی درس بدهد و اصلاً نمی‌تواند تکالیف را بررسی کند».

کاظمی افزود: «می‌خواهم بگویم که استانداردها اهمیت دارند. حال اگر تجهیزات من به‌روز باشد و فناوری‌های پیشرفته در اختیار معلم و دانش‌آموزان قرار گیرد، شرایط تفاوت می‌کند. بخشی هم به آموزش معلمان و توانمندی‌های آن‌ها برمی‌گردد که ما در این حوزه هم کار می‌کنیم».

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: «یکی از برنامه‌های مهمی که در دولت و در دستور کار دکتر پزشکیان قرار دارد موضوع کیفیت‌بخشی است. به عنوان تجربه‌ای که دارم، معتقدم کیفیت با دو عامل دیگر باید لحاظ شود. اما فعلا آنچه در اختیار من است، یک مدرسه و یک کلاس درس است. من نه به خانواده دسترسی دارم و نه می‌توانم در فضای مجازی و جامعه تغییراتی ایجاد کنم و آن‌ها مسیر خودشان را می‌روند، اما فعلا چه کار می‌توانم انجام دهم؟ من می‌گویم با تکیه بر دو عامل می‌توانم تحول ایجاد کنم و کیفیت را ارتقا دهم؛ یکی توانمندسازی معلم در کلاس درس و دیگری تغییر فضای کلاسی است».

کاظمی در بخش دیگری از سخنانش، با بیان این‌که علاوه بر اقداماتی که در کلاس‌های درس باید صورت گیرد، باید برخی کارها را در فضای مدرسه انجام دهیم، گفت: «فضای مدرسه و کلاس باید تبدیل به فضایی جذاب ‌شود که دانش‌آموز وقتی وارد مدرسه می‌شود، حس خوبی به او دست می‌دهد و این خود باعث ارتقای کیفیت می‌شود».

وزیر آموزش و پرورش افزود: «نکته بعدی که در کیفیت آموزش موثر این است که باید مدیر مدرسه را توانمند کنیم، یعنی مدیرانی عاشق، دلسوز، توانمند و فعال داشته باشیم که ظرفیت‌های اجتماعی محله را بشناسند و در آن محیط مدرسه تغییرات ایجاد کنند تا وقتی دانش‌آموز از مدرسه بیرون می‌آید حس خوبی داشته باشد. حال به چه ابزارهایی؟ فعالیت‌های تربیتی، ورزشی و فضای کالبدی من‌جمله سرویس‌های بهداشتی را خوب رسیدگی کند. مدیری موفق است تمیزترین سرویس بهداشتی را داشته باشد و فضای ورزشی خوبی داشته باشد، امکانات ورزشی حداقلی داشته باشد و به بچه‌ها در فضای مدرسه نقش دهد».

وی همچنین یادآور شد: «شاید بخشی از کاهش کیفیت به تاثیرات دوران کرونا بازمی‌گردد؛ به هر حال دو سال دانش آموزان ما کاملا از فضای آموزشی فاصله داشتند و از آن فضا دور شدند. بخشی هم به مسائل اجتماعی و فرهنگی بازمی‌گردد و لایه‌های عمیقی دارد که فرصت حرف زدن در مورد آن را ندارم ولی اگر روزی زمان و شرایط مهیا باشد حاضرم دو ساعت درباره آن صحبت کنم». / الف

پست قبلی

اجرای طرح روان‌سازی ترافیک در شهر کرمان

پست بعدی

شهرداری‌ها هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی را بپردازند

پست بعدی
شهرداری‌ها هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی را بپردازند

شهرداری‌ها هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی را بپردازند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار پربازدید

جابه‌جایی بیش از ۱.۸ میلیون تُن کالا با ناوگان باری لرستان طی پنج ماهه امسال

جابه‌جایی بیش از ۱.۸ میلیون تُن کالا با ناوگان باری لرستان طی پنج ماهه امسال

3 ماه قبل

Pollo Asado ، بیایید برویم

3 ماه قبل

پیاتزا: هر بازی یک فینال است/ از نظر ذهنی و بدنی آماده هستیم

3 ماه قبل

۱۰۰ میلیون دلار ارزش گردشگری سلامت عمان برای ایران

3 ماه قبل

دسته بندی خبرها

  • اخبار
  • اخبار کوتاه
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فناوری
  • ورزشی

BROWSE BY TOPICS

انرژی سبز اینترنت اشیا بلاکچین تحقیقات خرید مصالح ساختمان سازی ساختمان سازی ارزان ورق st37
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

اخبار روز

  • آی ناز آق آتابای دانش آموز مدرسه فرزانگان گنبدکاووس در کنکور سراسری رتبه ۱۸ رشته ریاضی را کسب کرده است.

    آی ناز آق آتابای دانش آموز مدرسه فرزانگان گنبدکاووس در کنکور سراسری رتبه ۱۸ رشته ریاضی را کسب کرده است.

    477 اشتراک گذاری ها
    اشتراک گذاری 191 توییت 119
  • بررسی و مقایسه پرداخت در : اسنپ پی ، ترب پی و دیجی پی

    476 اشتراک گذاری ها
    اشتراک گذاری 190 توییت 119
  • دستگیری 4 عضو یک خانواده به اتهام قتل مرد ۶۰ ساله در رزن

    471 اشتراک گذاری ها
    اشتراک گذاری 188 توییت 118
  • نتایج قرعه‌کشی تویوتا راو4 در سامانه اتونوین؛ رقابت ۲۰ متقاضی برای هر خودرو

    470 اشتراک گذاری ها
    اشتراک گذاری 188 توییت 118
  • میانگین سنی تیم ملی ایران بالاتر از پیرترین تیم جام جهانی ۲۰۲۲!

    469 اشتراک گذاری ها
    اشتراک گذاری 188 توییت 117
اخبار کوتاه

آکوت اخبار کوتاه
اخبار روز ایران و جهان را از رسانه آکوت پیگیری کنید.

آخرین خبرها

  • پیروزی المپیاکوس در لیگ قهرمانان اروپا با حضور طارمی
  • الفاظ رکیک کار خودش را کرد؛ احضار خداداد به کمیته انصباطی
  • اوسمار: پرسپولیس باید اصلاح شود/ پیروزی حس خوبی به من می‌دهد
  • دقیقی: موقعیت گل‌های زیادی داشتیم/ ارونوف به جز گلزنی کار دیگری نکرد
  • آیا مدارس کرمانشاه فردا چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ تعطیل است؟

پیوندهای مهم

لوازم یدکی هایما – لوازم یدکی اکستریم – سوپر یخچالی کابینت – سبزیتو: راهنمای زندگی سبز – مایکروسافت پرشیا: خرید لایسنس محصولات اورجینال – سایت BetLand – لوازم یدکی تیگو 8 پرو هیبرید e پلاس – جدیدترین لوستر پذیرایی – خرید اکانت chatgpt team – دانلود مستقیم فیلترشکن قوی – دستگاه موم گرم کن – تعمیر سشوار پرومکس – جلو پنجره آریزو ۸ – تاریخ بلک فرایدی 2025 جوشن گلد – تعمیر گیرنده دیجیتال استارست – نمایندگی تعمیرات فیلیپس در شرق تهران – تعمیر چای ساز بیم

تمامی حقوق برای وب سایت آکوت محفوظ است

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • Home
  • اخبار

تمامی حقوق برای وب سایت آکوت محفوظ است