پنجشنبه, آذر 20, 1404
  • About
  • Advertise
  • Careers
اخبار کوتاه
  • اخبار
  • اخبار کوتاه
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فناوری
  • ورزشی
  • ورود کاربر
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
اخبار کوتاه
خانه ورزشی

2 نقطه عطف فصل 2025؛ از اشتباهات تلخ تا تولد یک قهرمان تازه

توسط آکوت
20 آذر 1404
در ورزشی
149 1
0
2 نقطه عطف فصل 2025؛ از اشتباهات تلخ تا تولد یک قهرمان تازه

به گزارش خبرگزاری شوت 20، هفتاد‌وپنجمین فصل فرمول یک هفته گذشته در ابوظبی به پایان رسید؛ فصلی که نبرد قهرمانی آن تا آخرین دور ادامه داشت و سه راننده همچنان در پیست یاس‌مارینا برای رسیدن به جام می‌جنگیدند. چند روز پس از فروکش کردن هیجان این نبرد بزرگ، اکنون زمان آن است که نگاهی دقیق‌تر و عمیق‌تر به 12 لحظه کلیدی این فصل بیندازیم؛ لحظه‌هایی که مسیر قهرمانی را شکل دادند و داستانی پرتنش و مملو از فراز و نشیب ساختند.

آخرین اخبار

ساپینتو در واکنش به اعتراض داوری: قضاوت با مردم + عکس

ساپینتو در واکنش به اعتراض داوری: قضاوت با مردم + عکس

20 آذر 1404
دیدار استقلال و فولاد هرمزگان در جام حذفی به تعویق افتاد

دیدار استقلال و فولاد هرمزگان در جام حذفی به تعویق افتاد

20 آذر 1404

پیروزی فرستاپن در ژاپن

در حالی که دو گرندپری نخست فصل با پیروزی رانندگان مک‌لارن تمام شده بود، مکس فرستاپن در سومین مرحله در ژاپن بار دیگر خود را در قامت مدعی نشان داد. در طول مسابقه، فشار پیوسته لاندو نوریس و اسکار پیاستری بر او سایه انداخته بود اما مکس توانست با کنترل کم‌نظیر مسابقه صدرنشینی را حفظ کند. این پیروزی نشان داد که ردبول در برخی پیست‌های مشخص هنوز توانایی رقابت مستقیم با مک‌لارن را دارد. با پایان این مرحله، فاصله مکس با لاندو در جدول قهرمانی به تنها یک امتیاز رسید و نبرد سه‌ نفره قهرمانی جدی‌تر از همیشه شد.

تصادف در مونترال

بدشانس‌ترین و شاید مهمترین اشتباه فصل نوریس در کانادا رخ داد. در شرایطی که جورج راسل مسابقه را برد و مکس فرستاپن به مقام دوم رسید، دو راننده مک‌لارن در تلاش برای کسب رتبه چهارم بودند. در دور 66، نوریس پس از خروج از پیچ آخر تصمیم گرفت از پیاستری سبقت بگیرد اما اشتباه در تشخیص موقعیت باعث شد با هم‌تیمی خود برخورد کند و مسابقه‌اش را کنار پیست پایان دهد. پیاستری توانست با اتومبیل آسیب‌ دیده به خط پایان برسد اما نتیجه این برخورد اختلاف او با نوریس را به 22 امتیاز افزایش داد.

اتومبیلرانی فرمول یک ,

خرابی موتور در زندوورت

نخستین مسابقه پس از تعطیلات تابستانی نیز ضربه‌ای دیگر به نوریس وارد کرد. در دور 65 گرندپری هلند، موتور خودروی او ناگهان از کار افتاد. بعدها مشخص شد علت اصلی این خرابی، اشکال در سیستم انتقال قدرت ناشی از مشکل شاسی بوده است. نوریس در لحظه خروج از مسابقه در جایگاه دوم قرار داشت و 18 امتیاز ارزشمند را از دست داد. پیاستری در این رقابت پیروز شد و حالا با باقی ماندن 11 مرحله تا پایان فصل، فاصله‌اش با نوریس به 34 امتیاز رسیده بود. فرستاپن نیز دوم شد و اختلاف او با پیاستری به 104 امتیاز کاهش یافت.

«قوانین پاپایا» در مونزا

مک‌لارن در طول فصل به‌ طور کامل به اصول موسوم به «قوانین پاپایا» پایبند ماند؛ قوانینی که هدف‌شان فراهم کردن فرصت‌های کاملاً برابر برای هر دو راننده است. این رویکرد در مونتزا به‌ وضوح نمایان شد. فرستاپن با اقتدار مسابقه را رهبری کرد و پیروز شد اما نبرد اصلی میان پیاستری و نوریس برای جایگاه دوم بود. هرچند لاندو جلوتر بود اما یک تأخیر کوچک در توقف پیت باعث شد پیاستری پیش از او وارد پیست شود. تیم، برای حفظ عدالت و ادامه روند فصل دستور داد پیاستری جایگاه را به نوریس بازگرداند. این تصمیم با انتقادهای زیادی مواجه شد اما واقعیت این بود که نوریس در مونتزا راننده برتر تیم بود.

نخستین اشتباه پیاستری

پیاستری فصل را تقریباً بی‌نقص آغاز کرده بود و بسیاری او را نزدیک‌ترین مدعی عنوان قهرمانی می‌دانستند اما نخستین لغزش جدی در آذربایجان رخ داد. او در تعیین خط دچار حادثه شد و در مسابقه نیز با یک استارت ناموفق در همان دور اول به موانع برخورد کرد. نوریس هم روز خوبی را پشت سر نگذاشت و به رتبه هفتم بسنده کرد. فرستاپن با کسب دومین پیروزی پیاپی شروع به کم کردن فاصله خود در جدول قهرمانی کرد.

اتومبیلرانی فرمول یک ,

نقطه عطف در سنگاپور

تا پیش از سنگاپور بسیاری معتقد بودند ردبول تنها در پیست‌هایی با نیروی رو به پایین کمتر قادر به رقابت با مک‌لارن است اما مسابقه سنگاپور این تصور را تغییر داد. ردبول در این پیست فنی و پیچیده نیز عملکردی چشمگیر داشت و فرستاپن از هر دو راننده مک‌لارن پیشی گرفت. در مک‌لارن اما تنش‌هایی آشکار شد: نوریس برای جلوگیری از برخورد خطوط دفاعی تندتری گرفت و همین باعث شد پیاستری از پیچ اول خارج شود و نارضایتی‌اش را آشکارا ابراز کند. با وجود این، اسکار همچنان صدرنشین جدول بود اما اختلافش با نوریس به 22 امتیاز کاهش یافت. در همین زمان، مک‌لارن توانست دومین قهرمانی پیاپی خود در بخش سازندگان را قطعی کند.

بازگشت نوریس به صدر جدول

پیاستری نتوانست مشکلاتش را جبران کند و در مکزیک نیز روز دشواری را پشت سر گذاشت. او تنها هشتم شد، در حالی که تنها دو موقعیت را در جریان مسابقه به دست آورد. در مقابل، نوریس با یک رانندگی بی‌اشتباه و پیروزی مطمئن دوباره صدر جدول قهرمانی را به دست گرفت. پیش از آغاز چهار مسابقه پایانی، لاندو با یک امتیاز بیشتر نسبت به پیاستری در صدر قرار داشت. فرستاپن نیز با مقام سوم، 36 امتیاز کمتر از نوریس داشت.

رد صلاحیت در لاس‌وگاس

فرستاپن مسابقه لاس‌وگاس را با سلطه کامل برد، نوریس دوم شد و پیاستری به سختی توانست مقام پنجم را حفظ کند اما پس از مسابقه، بازرسان فنی اعلام کردند که ترمزهای هر دو خودروی مک‌لارن به دلیل ساییدگی بیش از حد غیر قانونی بوده و این مسئله احتمالاً ناشی از واژگونی بیش از حد خودروهاست. در نتیجه هر دو راننده مک‌لارن از جدول نتایج حذف شدند. این اتفاق، اگرچه برای تیم ضربه سنگینی بود اما در جدول قهرمانی باعث شد اختلاف نوریس با پیاستری همچنان 24 امتیاز باقی بماند و فرستاپن نیز با پیاستری هم‌امتیاز شود.

اشتباه استراتژیک در قطر

محدودیت لاستیک‌های پیرلی شرایط ویژه‌ای ایجاد کرده بود: هیچ راننده‌ای حق نداشت بیش از 25 دور با یک جفت لاستیک رانندگی کند. در دور هفتم، با ورود خودرو ایمنی تقریباً همه تیم‌ها برای جلوگیری از فرسایش لاستیک وارد پیت شدند اما مک‌لارن از ترس گرفتار شدن در ترافیک تصمیم گرفت هر دو راننده را بیرون نگه دارد. نبود یک استراتژی مجزا برای هر راننده اوضاع را پیچیده‌تر کرد و هر دو از این تصمیم ضرر کردند. فرستاپن پیروز شد، پیاستری دوم و نوریس نیز پس از اشتباه آنتونلی در نهایت چهارم شد. با ورود به مسابقه پایانی، نوریس تنها 12 امتیاز از فرستاپن و 16 امتیاز از پیاستری جلو بود.

اتومبیلرانی فرمول یک ,

فینال نفس‌گیر ابوظبی

لاندو نوریس با فرضیه بخت نخست قهرمانی وارد ابوظبی شد؛ او تنها به یک مقام سوم نیاز داشت تا قهرمان جهان شود. با اینکه بسیاری معتقد بودند مک‌لارن در یاس مارینا سریع‌ترین خودرو را دارد اما فرستاپن هم در تعیین خط و هم در مسابقه سریع‌ترین مرد پیست بود. پیاستری در همان دور اول به رتبه دوم رسید و نوریس نیز با مدیریت هوشمندانه سرعت، جایگاه سوم را نگه داشت. پس از نخستین توقف پیت، لاندو با چند سبقت دیدنی و با فشاری کنترل‌ شده به مسیر بازگشت و سرانجام توانست عنوان سی‌وپنجمین قهرمان جهان در تاریخ فرمول یک را به نام خود ثبت کند. فرستاپن برای نخستین بار از سال 2020 در جایگاه دوم جدول قهرمانی قرار گرفت و پیاستری نیز در سومین فصل حضورش مدال برنز قهرمانی جهان را به‌ دست آورد.

انتهای پیام/

منبع

نوشته 2 نقطه عطف فصل 2025؛ از اشتباهات تلخ تا تولد یک قهرمان تازه اولین بار در – اخبار فوتبال ایران و جهان. پدیدار شد.

پست قبلی

سپاه یک شناور خارجی را در خلیج فارس توقیف کرد

پست بعدی

ساپینتو در واکنش به اعتراض داوری: قضاوت با مردم + عکس

پست بعدی
ساپینتو در واکنش به اعتراض داوری: قضاوت با مردم + عکس

ساپینتو در واکنش به اعتراض داوری: قضاوت با مردم + عکس

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار پربازدید

NPR توماس ایوانز را به عنوان ویرایشگر جدید خود نامگذاری می کند

1 ساعت قبل
۲ بیمارستان در مازندران تکمیل و بهره‌برداری می شود

۲ بیمارستان در مازندران تکمیل و بهره‌برداری می شود

1 ساعت قبل
آماده‌سازی مدارس شادگان برای آغاز سال تحصیلی جدید

آماده‌سازی مدارس شادگان برای آغاز سال تحصیلی جدید

1 ساعت قبل
عکس| حمایت بسکتبالیست زن آمریکایی از استقلال

عکس| حمایت بسکتبالیست زن آمریکایی از استقلال

1 ساعت قبل

دسته بندی خبرها

  • اخبار
  • اخبار کوتاه
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فناوری
  • ورزشی

BROWSE BY TOPICS

انرژی سبز اینترنت اشیا بخشش مهریه بلاکچین تحقیقات خرید مصالح زناشویی ساختمان سازی ساختمان سازی ارزان طلاق طلاق آسان مهریه ورق st37
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

اخبار روز

  • آی ناز آق آتابای دانش آموز مدرسه فرزانگان گنبدکاووس در کنکور سراسری رتبه ۱۸ رشته ریاضی را کسب کرده است.

    آی ناز آق آتابای دانش آموز مدرسه فرزانگان گنبدکاووس در کنکور سراسری رتبه ۱۸ رشته ریاضی را کسب کرده است.

    477 اشتراک گذاری ها
    اشتراک گذاری 191 توییت 119
  • بررسی و مقایسه پرداخت در : اسنپ پی ، ترب پی و دیجی پی

    476 اشتراک گذاری ها
    اشتراک گذاری 190 توییت 119
  • دستگیری 4 عضو یک خانواده به اتهام قتل مرد ۶۰ ساله در رزن

    471 اشتراک گذاری ها
    اشتراک گذاری 188 توییت 118
  • نتایج قرعه‌کشی تویوتا راو4 در سامانه اتونوین؛ رقابت ۲۰ متقاضی برای هر خودرو

    470 اشتراک گذاری ها
    اشتراک گذاری 188 توییت 118
  • میانگین سنی تیم ملی ایران بالاتر از پیرترین تیم جام جهانی ۲۰۲۲!

    469 اشتراک گذاری ها
    اشتراک گذاری 188 توییت 117
اخبار کوتاه

آکوت اخبار کوتاه
اخبار روز ایران و جهان را از رسانه آکوت پیگیری کنید.

آخرین خبرها

  • ساپینتو در واکنش به اعتراض داوری: قضاوت با مردم + عکس
  • 2 نقطه عطف فصل 2025؛ از اشتباهات تلخ تا تولد یک قهرمان تازه
  • سپاه یک شناور خارجی را در خلیج فارس توقیف کرد
  • ایران وارد دور چهارم مذاکرات می‌شود
  • دیدار استقلال و فولاد هرمزگان در جام حذفی به تعویق افتاد

پیوندهای مهم

لوازم یدکی هایما – لوازم یدکی اکستریم – سوپر یخچالی کابینت – سبزیتو: راهنمای زندگی سبز – مایکروسافت پرشیا: خرید لایسنس محصولات اورجینال – سایت BetLand – لوازم یدکی تیگو 8 پرو هیبرید e پلاس – جدیدترین لوستر پذیرایی – خرید اکانت chatgpt team – دانلود مستقیم فیلترشکن قوی – دستگاه موم گرم کن – تعمیر سشوار پرومکس – جلو پنجره آریزو ۸ – تاریخ بلک فرایدی 2025 جوشن گلد – تعمیر گیرنده دیجیتال استارست – نمایندگی تعمیرات فیلیپس در شرق تهران – تعمیر چای ساز بیم

تمامی حقوق برای وب سایت آکوت محفوظ است

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • Home
  • اخبار

تمامی حقوق برای وب سایت آکوت محفوظ است